Onder andere Isaac Newton, Charles Darwin,
Albert Einstein, Maria Montessori en Kees Boeke hielden het ons reeds voor:
'de wereld' is groter dan wij onze kinderen op de scholen leren.
Waarom vertellen wij onze kinderen niet het hele verhaal? Waarom vertellen
wij niet dat wij allen, waar dan ook wonend en levend op de aarde, een gemeenschappelijk
begin hebben?
Met De lijnen
van het leven bent u in staat de verhalen van de tijd te vertellen.
Met behulp van
dit document bent u in staat de verhalen van de ruimte te
vertellen.
(Dit document is gebaseerd op het origineel van Kees Boeke; u
downloadt dat hier.)
Het filmpje hieronder is gebaseerd op de documenten van Eams Office.
Als u uw kinderen 'Het verhaal van het alles'
wilt vertellen, kijkt u dan verder bij 'De lijnen van het leven'.
Er was eens........
een verhaal te vertellen!
Direct beginnen in de praktijk:
Het
kind als ontdekker (pdf)
Bovenstaand artikel is in 2003 gepubliceerd in Montessori Mededelingen. Compact en overzichtelijk:
Het bevragen van ruimte en tijd (doc) Bovenstaand artikel is een weerslag van de
lezing welke is gegeven op de Belgorod State University (Rusland) in mei
2006. Actueler en meer beschrijvend:
Er was eens.... een verhaal te vertellen. Eerder gepubliceerd in
Evolution: A Big History Perspective, Uchitel Publishing House,
Volgograd, Russia.
Jos Werkhoven van Uitgeverij De Arend
wil uw team graag inspireren en helpen bij de invoering van kosmisch onderwijs op uw school.
Voor meer informatie kunt u bellen naar 035 - 6564636
Beste onderwijsgevenden,
Trots presenteert Uitgeverij De Arend u De lijnen van het levenŽ
De lijnen van het leven vertellen u en uw kinderen
het verwonderendste en mooiste verhaal aller tijden:
Het verhaal van het Alles
Op een verhelderend eenvoudige wijze neemt u uw
kinderen mee naar ieder belangwekkend moment in onze universele
geschiedenis. Met behoud van het zicht op het grote geheel, zoomt
u in op tijd en ontwikkeling.
Worstelt u wel eens met een van de volgende vragen:
Wat zijn mijn kerndoelen?
Welke lesjes kan ik mijn kinderen
aanbieden?
Welke vorming mag ik ze geven?
Welke onderdelen van de geschiedenis,
aardrijkskunde, natuurkunde en biologie moet ik
behandelen?
Wat doe ik aan vredesonderwijs?
Besteed ik aandacht aan onze
multiculturele samenleving?
Ben ik in staat verbanden te leggen
tussen de verschillende kennisgebieden?
Moet ik nu al weer aan iets nieuws
beginnen en het vertrouwde overboord gooien?
Dan zult u ontdekken dat De
lijnen van het leven® doeltreffende antwoorden geven
zonder uw eigen vertrouwde werkwijze te hoeven verlaten. U en uw
kinderen krijgen er wel iets bij: zicht op en inzicht in het al
van wat wij als mens weten.
De pagina's zullen u antwoord geven op de
volgende vragen: